Domowy sposób na letnie orzeźwienie? Owocowe lody!

18-06-2018

Czytaj dalej

aktualności

Wyniki konkursu "Przekąski z głową"

25-05-2018

Czytaj dalej

aktualności

Chcesz mieć piękną opaleniznę? Te produkty jedz codziennie!

22-05-2018

Czytaj dalej

opalenizna

Znamy zwycięzców! Wyniki konkursu Yedzo Go!

21-05-2018

Czytaj dalej

Konkurs

Przekąski bez wyrzutów sumienia zapraszają na piknik

08-05-2018

Czytaj dalej

aktualności

Majówka, czyli rozpalamy grilla. Jak zjeść pysznie i zdrowo?

08-05-2018

Czytaj dalej

aktualności

Znamy zwycięzców 1. cyklu konkursu „Stołówkowo, czyli smacznie i zdrowo”

24-04-2018

Czytaj dalej

aktualności

Ostatnia szansa na wspaniałe nagrody dla szkoły! Zdrowa rywalizacja na finiszu!

24-04-2018

Czytaj dalej

aktualności

Słodko i bez cukru. Jak to pogodzić?

16-04-2018

Czytaj dalej

aktualności

Drugi cykl konkursu dla szkół „SIŁA UMYSŁU” zakończony!

10-04-2018

Czytaj dalej

aktualności

Smaczny i zdrowy sen. Jak wspomóc go odpowiednią dietą?

03-04-2018

Czytaj dalej

aktualności

Warzywne dodatki na wielkanocnym stole gwarancją smacznych i zdrowych Świąt

28-03-2018

Czytaj dalej

aktualności

Takie drugie śniadanie to hit. Kolorowe i smaczne pomysły na szkolny posiłek

28-03-2018

Czytaj dalej

aktualności

Rozstrzygnięcie Konkursu Dobra Energia - Karta Dania do wydarzenia Bieg Uliczny

15-03-2018

Czytaj dalej

aktualności

Te frytki cię zaskoczą! Smaczny i zdrowy pomysł na przekąskę

13-03-2018

Czytaj dalej

artykuły

Podejdź do serca z sercem. Te produkty jedz, by było silne i zdrowe!

28-02-2018

Czytaj dalej

aktualności

Jak odżywić mózg przed klasówką? Czas na drugi konkurs SIŁA UMYSŁU!

19-02-2018

Czytaj dalej

aktualności

Jak przemycić zdrowe nawyki w zabawie? Poznajcie grę YEDZO!

12-02-2018

Czytaj dalej

aktualności

Masz ochotę na pizzę? Taką zjesz ze smakiem!

08-02-2018

Czytaj dalej

pizza

Gryź na zdrowie. Twój mózg potrzebuje orzechów

29-01-2018

Czytaj dalej

aktualności
  • 1
  • 2

ODKRYJ CIEKAWE ARTYKUŁY,
SCENARIUSZE LEKCJI I SUPER
PROSTE PRZEPISY.

A MOŻE MASZ PYTANIE
DO NASZEJ DIETETYCZKI KASI?

pytania i odpowiedzi

Katarzyna Zadka

dietetyk

Jeśli masz pytanie w kwestiach żywieniowych nasza ekspertka chętnie na nie odpowie.

Czy powinno się jeść owoce na wieczór?

Owoce powinno się spożywać w pierwszej połowie dnia, najpóźniej na podwieczorek. Zawierają w swoim składzie cukry proste, które są źródłem energii, która niewykorzystana zostanie zamieniona w tkankę tłuszczową. Na ogół wieczorem jesteśmy mniej aktywni stąd powyższe zalecenie. 

Czy warto jeść warzywa?

Oczywiście, że tak! Warzywa cechują się bogactwem substancji odżywczych między innymi witamin i mikroelementów. Warzywa to także główne źródło witaminy C, kwasu foliowego i potasu w naszej diecie! Ponadto zawierają błonnik niezbędny dla prawidłowej pracy układu pokarmowego. Dzięki dużej zawartości wody są w większości niskokaloryczne. Warzywa powinny być podstawą większości spożywanych przez nas posiłków i wraz z owocami stanowić połowę wszystkiego, co zjadamy! 

Jak często powinno się jeść w ciągu dnia?

Powinno się spożywać 5 posiłków dziennie o stałych porach w około 3-4-godzinnych odstępach. Ten sposób odżywiania powoduje systematyczne dostarczanie organizmowi składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia i sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Czy soki owocowe mogę pić bez ograniczeń?

Soki są cennym źródłem witamin, składników mineralnych oraz antyoksydantów. Jeśli po nie sięgasz, to najlepszym rozwiązaniem są soki świeżo wyciskane z owoców i warzyw oraz 100% soki pasteryzowane o znacznie wydłużonym terminie przydatności. Szukając na sklepowej półce soku, czytaj etykiety i wybieraj produkty z informacją sok 100%. Taki produkt, nie zawiera dodatku cukru. Znajdują się w nim wyłącznie cukry proste pochodzące z owoców czy warzyw. Do takich soków nie są dodawane także aromaty oraz żadne barwniki, czy konserwanty. Barwa, smak, zapach pochodzą wyłącznie z owoców, z których sok jest wyprodukowany. Soki owocowe są ważnym elementem prawidłowo zbilansowanej diety, ale powinno się pić je z umiarem, najlepiej nie więcej niż 1-2 szklanki dziennie. Jedna szklanka soku, to jedna z 5 zalecanych dziennie porcji warzyw i owoców.